Проектът е 26-месечна инициатива на Център „Амалипе”, Община В. Търново, 10 училища и НПО "Стъпка по стъпка". Той цели да създаде цялостен модел за прилагане на общинските политики за образователна интеграция в общините от Великотърновска област, който включва основните заинтересовани страни (училища, родителска общност, общинска администрация) и комбинира дейности на училищно, междуучилищно, общинско и областно нива, целящи да посттигнат: пълен обхват на подлежащите на задължително образование, въвеждане на интеркултурно образование, повишаване на качеството на образование в училищата, насърчаване на обучението в етнически смесена среда, подкрепа за обучението в гимназиален етап и - ангажиране на ромските родители. Подходът за постигането на целта комбинира училищна и междуучилищна интервенции, съчетани с допълнителна методологическа подкрепа и подкрепа за активизиране на родителите. В съответствие с това са предвидени дейности за: създаване на подкрепящи структури за образователна интеграция, училищни дейности за превенция на отпадането, дейности за съхраняване и развитие на културната идентичност на учениците, подкрепа за образованието в етнически смесена среда, активизиране и овластяване на родителите, подсигуряване на устойчивост на модела. В проекта ще бъдат включени над 760 ученици, от които 579 са от етническите малцинства. Като резултат над 530 ученици от малцинствата ще бъдат устойчиво интегрирани в образователната система. Също така ще бъдат включени над 400 родители. Проектът предвижда и целенасочени дейности за създаването на необходимите предпоставки за продължаване и устойчивост на модела, както и за прилагането му в нови училища.
Обща информация
Статус | Приключен (към датата на приключване) |
---|---|
Дата на стартиране | 05 Юли, 2017 |
Дата на приключване | 28 Фев, 2020 |
Дата на договора | 05 Юли, 2017 |
Финансова информация
Обща стойност | 607,624.00 |
---|---|
БФП | 607,624.00 |
Собствено финансиране | 0.00 |
Общо реално изплатени суми | 455,426.37 |
Процент на участие на ЕС | 85,0% |
Местоположение