Създаване на социално предприятие за благоустройство и озеленяване в община - Борово- "БОР"

Проектът ще се реализира в община Борово, област Русе. Общината е селски тип, с висока безработица и застаряващо население. Голяма част от безработните са с ниска степен на образование и липса на мотивация за работа. Необходимостта от развитие на социалната икономика е от стратегическо значение за създаване на ефективен механизъм за предотвратяване на трайната безработица. В рамките на проекта ще бъде създадено Социално предприятие „Бор“ с предмет на дейност озеленяване и благоустройство на общински обекти и площи. Ще бъде разработена Петгодишна програма за развитие на СП. В Програмата ще се опишат дейностите за постигането на положително социално въздействие, като доброволни акции и дарителски кампании по почистване на обществени територии. Целевата група включва 15 лица - дългосрочно безработни, лица с увреждания, лица над 50 год. и самотни родители, с които ще се работи с цел мотивиране и създаване на умения за социална и професионална интеграция. 6 от тях ще бъдат включени в професионално обучение и 8 в субсидирана заетост за 12 месеца. Община Борово ще осигури устойчивост като запази заетостта на пълен работен ден на 4 лица след приключване на проекта. Дейностите по проекта са: Идентифициране и мотивиране на целевата група; Създаване и функциониране на социалното предприятие; Професионално обучение на лицата, които ще бъдат наети в социалното предприятие; Осигуряване на заетост в социалното предприятие; Проучване на търсенето и възможностите за пазарна реализация на предоставяните услуги; Провеждане на социален маркетинг и популяризиране на СП. Резултати: Създадени условия за развитие на социалната икономика в община Борово чрез създаденото социално предприятие „Бор“;16 лица подпомогнати да участват в социалния и професионалния живот; повишена професионалната квалификация на 6или повече лица, осигурена заетост на 8 или повече; анализирани добри практики за социално предприемачество; изготвен маркетингов микс на СП; изготвена маркетингова стратегия на СП “Бор ”.

Коментари
Оставете коментар

Обща информация

Статус Приключен (към датата на приключване)
Дата на стартиране 08 Ноев, 2018
Дата на приключване 31 Дек, 2019
Дата на договора 08 Ноев, 2018
Вижте в ИСУН

Бенефициент

Финансова информация

Обща стойност 99,665.30
БФП 99,665.30
Собствено финансиране 0.00
Общо реално изплатени суми 80,282.81
Процент на участие на ЕС 85,0%

Местоположение