Социални предприятия в периферни райони, засегнати от демографска криза - необходимост, предизвикателства, реалност

Настоящият проект е насочен към проблемите на местните общности в периферните планински и полупланински региони (ПППР) на страната. Проектът ще бъде реализиран на територията на област Смолян от две неправителствени организации, регистрирани и работещи в региона – Сдружение Еврорадар (Кандидат) и Фондация Пакс Родопика (Партньор). Резултатите от проекта ще бъдат валидни и приложими за всички останали населени места в страната, които са засегнати от демографска криза и/или изпитват негативните последици от по-неблагоприятно географско положение. Основните цели на проекта са: 1) Анализ на нуждата от създаване на социални предприятия с цел предотвратяване десоциализация на възрастни хора, хора в неравностойно положение и т.н. в ПППР с проблемна демографска структура като предоставка за подобряване на взаимовръзките между гражданското общество, административните структури и бизнеса 2) Развитие на по-отговорно и открито управление чрез насърчаване на социалното предприемачество с участието на местните общности, бизнес и администрация 3) Дефиниране на препоръки за подобряване процесите по предоставяне на услуги от местните и областните администрации и органите на държавната власт към местните общности в ПППР чрез насърчаване и подкрепа на социални предприятия. Основните резултати са: 1) Проведено проучване и изследване на проблема чрез събиране на 150 специално създадени анкетни карти 2) Разработване на 2 анализа на база на емпиричните данни: a. Анализ на проблемите и предизвикателствата пред гражданското общество b. Анализ на възможностите и механизмите за насърчаване на дейността на социалните предприятия 3) Изготвяне на Аналитичен доклад с действащи добри практики, иновативни подходи и подходящи модели за насърчаване на социалните предприятия и активното участие на гражданското общество 4) Създаване на Стратегията за развитие на гражданското общество чрез подкрепа на социалните предприятия 5) Организиране на широка информационна кампания

Коментари
Оставете коментар

Обща информация

Статус Приключен (към датата на приключване)
Дата на стартиране 28 Дек, 2018
Дата на приключване 28 Дек, 2020
Дата на договора 28 Дек, 2018
Вижте в ИСУН

Финансова информация

Обща стойност 89,561.81
БФП 89,561.81
Собствено финансиране 0.00
Общо реално изплатени суми 44,301.06
Процент на участие на ЕС 85,0%

Местоположение