Подобряване на процедурите и правилата за работа на администрацията в съдилищата, чрез разработване на обща рамка с унифицирани единни правила за работа в основни аспекти от дейността на съдебната администрация

Идентифицирано е съществуването на разнопосочни правила и процедури за работа на администрацията в отделните съдилища, вкл. по вид, в основни аспекти, важни за работа им и общественото доверие в институциите на съдебната власт. Например: управление на човешките ресурси, управление на администрацията в условия на извънредно положение, в т.ч. разпределение на задълженията при дистанционна работа, административно обслужване на граждани и бизнес, финансово управление и контрол, управление и опазване на активите, политики за поверителност, обработка на дела, достъп до дела, защита на лични данни, антикорупционни процедури и правила, комуникация с представители на медиите, вкл. по дела с висок обществен интерес и др. Това води до наличие на неясноти и противоречия и е предпоставка за допускане на грешки. Тези слабости в значителна степен затрудняват работата на съдебните служители и имат нежелан обществен отзвук в областта на съдебно-административното обслужване. Липсата на обща рамка на правила за дейността на администрацията води до противоречиви административни практики, което създава непредвидимост в нейната работа. Проектното предложение се стреми да преодолее този проблем чрез разработването на унифицирани правила за работа на администрацията в съдилищата, които да се базират на най-добрите и работещи практики. Така ще се повиши ефикасността във функционирането на съдебната система, ще се допринесе за повишаване качеството на дейността на съдилищата и ще се засили общественото доверие. Разработването на унифицирани правила ще се базира на проведено анкетно проучване и наблюдение по места за мнението на обществеността и на съдебните служители за начина на работа на администрацията и на задълбочен анализ на действащите правила и процедури в различни по вид съдилища. Разработената обща рамка на унифицирани правила ще бъде представена и обсъдена със заинтересованите страни на кръгла маса и при необходимост в резултатите от дискусиите ще бъде коригирана и/или допълнена

Коментари
Оставете коментар

Обща информация

Статус В изпълнение (от дата на стартиране)
Дата на стартиране 19 Фев, 2021
Дата на приключване 19 Авг, 2022
Дата на договора 19 Фев, 2021
Вижте в ИСУН

Финансова информация

Обща стойност 85,511.04
БФП 85,511.04
Собствено финансиране 0.00
Общо реално изплатени суми 0.00
Процент на участие на ЕС 85,0%

Местоположение

Bulgaria